חיפוש
מנעולן בפריסה ארצית 24/7

מה זו ידית הבהלה

מתקין ידיות בהלה
 

ראשית, מהי חומרת פאניקה ? זהו רכיב דלת שנועד לאפשר יציאה מהירה וחסרת שעבוד מדלת. חומרת פאניקה נמצאת בדרך כלל על דלתות המסדרון כדי לסייע בעשן, באש או בקרת חום של בית מלון, בית חולים או בניין משרדים. בנוסף, ניתן למצוא אותו על דלתות היציאה של רוב הבניינים בעלי תנועה רבה כגון בתי קולנוע, מתחמי זירות גדולים או מסעדות. חומרת בהלה נחוצה כמעט בכל מקום בו פינוי מהיר מבניין עשוי להיות ההבדל בין חיים ומוות. המכשיר הבסיסי ביותר הוא חומרה עצמאית המספק יציאה בלבד. מידע נוסף על פינוי, מסלולי יציאה וגישה לדלתות אתה יכול לבקר במשרד העבודה האמריקאי , מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית , פינוי ומקלט במקום.

ההיבט החיוני ביותר של כל התקני הבהלה הוא שאין צורך בידע מיוחד כדי להשתמש בהם. אחד פשוט דוחף מוט או מוט , וגורם למנגנון התפס לסגת. האדם יכול אז לדחוף את הדלת פתוחה לצאת מהבניין. מכשירים מסוג זה מתפקדים בצורה שונה מאשר מנעול דלת טיפוסי , בכך שהם נועדו לאפשר יציאה ללא שימוש במפתח או כל תנועה סיבובית מכל סוג שהוא. הם מותקנים בדרך כלל בדרך הנסיעה לעבר היציאה של בניין או מסדרון מבוקר. מכשירים אלה אמורים להיות מתאימים לא פחות לשימוש של אנשים בעלי מוגבלויות ובעלי כושר גופני כאחד. רוב מכשירי הבהלה המודרניים מכונים בדרך כלל "התרסקות-ברים". פיסת חומרה זו מורכבת בדרך כלל מרכיב אינטגרלי שטוח שכאשר הוא נדחף נגדו, חוזר בו מנגנון תפס .

ישנן מספר אפשרויות לצד החיצוני של דלת המצוידת ב-מכשיר פאניקה . ניתן להשתמש בחלק ממכשירי הבהלה כיציאה בלבד, ואז לא תוכל להיכנס שוב דרך הדלת הזו. בחלק מהדלתות היציאה בלבד יהיה גם צילינדר נעילה בצד החיצוני של הדלת שיסוג את מנגנון הבריח בעת סיבוב המפתח. זה מאפשר למשתמש מורשה לפתוח את הדלת מהצד החיצוני של הפתח. בחלק מההתקנות המתוחכמות יותר, ניתן להשתמש בקורא מפתחות כרטיס או קורא קוד כניסה ללחיצה על מנת לסגת את מנגנון הנעילה. אפשרויות אבטחה רבות יותר זמינות גם כן, בהתאם להעדפות בעל הקרקע.

מהו בר פאניקה ?

בר פאניקה הוא צורה של מנוף לוליין מנעול עבור בפתיחת דלת במהלך תנאי חירום. המנגנון מורכב ממוט מתכת קפיצי קבוע אופקית בחלק הפנימי של דלת הנפתחת החוצה . כאשר הידית נלחצת או נלחצת, היא מפעילה מנגנון שמשחרר את הדלת המאפשר לדיירים לעזוב במהירות מהבניין. לקודי בנייה (או תקנות) המחייבים את כל מבני הציבור יש מספר מינימלי של יציאות וכיבוי חירום. מוטות בהלה מותקנים לדלתות מסוג זה מכיוון שהוכח שהן מצילות חיים במקרה חירום. דרושות יציאות חירום, מוט התרסקות פועל ביעילות כדי לאפשר לאנשים לעבור דרך דלתות אבטחה ללא הפחתת מהירות.

תכונה נפוצה נוספת במכשירי פאניקה רבים היא היכולת "להפיל את הכלב" (להחזיק את המכשיר פתוח או לרסן אותו מנעילה). ניתן להשתמש בתכונה זו כאשר אמכשיר הבהלה נמצא באזור שצריך להישאר ללא מנעולים, כגון בפתח של מסעדה או חנות שבה קוד האש דורש שהמקום יישאר נעול בשעות הפעילות הרגילות. 

בר דחיפה מסחרי לדלתות בהלה צא מהתקן עם אזעקה

פציעות כתוצאה מחומרת פאניקה הן די שכיחות. לרוב, הם תוצאה של התקנה עלובה, חוסר תחזוקה ו/או חלקים זולים. כראש הממשלה בניו יורקמומחה לתיקון דלתות וחומרה , הטכנאים שלנו התקינו וטיפלו באלפי התקני חרדה וחומרה דומה כדי להבטיח שזה לעולם לא יקרה ללקוחותינו ולאלו שהם משרתים. עם זאת, כאשר חומרת פאניקה מותקנת בצורה לא נכונה על ידי טכנאים לא מנוסים או נפגעה כתוצאה מהתעללות או תחזוקה לקויה, לא ניתן להבטיח את יעילות התפקוד המיועד שלה. כיוון לא נכון של רכיבי תפס יכול להיות הגורם לכךכשל במכשיר הבהלה . לחלופין, מכשירים שהיו ממוקמים בצורה לא נכונה יכולים להיכשל גם על ידי אי שחרור לאפשר היציאה הבלתי מוגבלת כנדרש מאזור, ועלולה ללכוד מישהו בתוך אזור מסוכן. מסיבה זו, התקנה ותחזוקה נכונה של חומרת הבהלה חיונית.בהתאם לתנאי ההתקנה, ניתן להתקין התקני בהלה בנפרד או לעבוד בזוגות. חלק ממכשירי הבהלה מופעלים באופן אלקטרוני, בעלי מעגל עיכוב מובנה, והם מסוגלים להשתלב במערכות אזעקה וגישה מתוחכמות. בנוסף, הם יכולים להיות מדורגים באש או לא מדורגים. 

 

צא מהתראות

בדרך כלל משתמשים בהתראות יציאה כדי להודיע ​​למשתמשים על יציאות לא מורשות. הם שימושיים לא פחות ממוצרים המתריעים למשתמשים בעת פתיחת דלתות ולכניסה לאזורים מפוקחים. אזעקות יציאה נועדו לפתיחת דלת ולצליל אזעקה בעת מצבי חירום אנשים במצב חירוםמכשיר פאניקה , או מוט דחיפה . כאשר הידית נלחצת או נלחצת, היא מפעילה מנגנון שמשחרר את הדלת ומשמיע אזעקה ומאפשר לדיירים לעזוב במהירות מהבניין.

 

דילוג לתוכן