חיפוש
מנעולן בפריסה ארצית 24/7

זה שנורת אזהרה (CEL) לא דולקת, לא אומר שאין קוד בזיכרון המחשב. בנוסף, מחיקת הקוד יכולה להסתיר את הבעיה ולהקשות על אבחון ותיקון הרכב. נורית הבקרה שנדלקת היא בדרך כלל סימן לכך שלבעל הרכב חייב לתקן את הקודן ברכב.

לקריאת תיאור הבעיות הספציפיות בקוד, עיין בעלון השירות הטכני של יצרן הרכב או באתר השירותים הטכניים שלו. תהיה בו רשימת בעיות טכניות וכן פירוט הבעיה כמפורט בעלוני הטכני והשירות של יצרן הרכב לתיקון הקודן.

גישה לתיקון קודן הרכב לאבחון הבעיה

בקר בעלון השירותים הטכניים של יצרן הרכב או באתר השירותים הטכניים שלו. אם החיישן של הקודן עובד כראוי, אם יש בעיות בקוד, בדוק את מערכת הדלק. ייתכן שהקוד נמחק על ידי ה- ECM, אז סע ברכב למבחן כדי לנטר את נתוני כלי הסריקה כדי לראות אם השגיאה חוזרת או שהיא רק לסירוגין. סריקות לאחר תיקון מבוצעות רק לאחר תיקון מלא של הרכב וביצוע סריקה לאחר תיקון רכבך בכדי להבטיח כי כל הקודים מזוהים ונמחקים במידת הצורך.

בדוק את כל רכיבי המערכת שניזוקו על ידי מנעולן רכבים לתקן או לכייל מחדש את הקודן

על מנעולן הרכב לבדוק את כל שאר קודי השגיאה העשויים להיות קשורים לבעיה זו והסר את קוד השגיאה כדי לראות אם הוא חוזר. לפני תחילת התיקון, סרוק את הנתונים לפני התיקון. לכן, היכנס לחלק התיקונים בעלון השירות הטכני של יצרן הרכב או באתר השירות הטכני כדי לראות אם יש לך מידע כלשהו אודות בעיות בקוד.

ניתן לבצע אבחנות במהירות רבה לקודן הרכב

כמו הערכת הצורך בהפעלת בלמים או בשירות מיזוג אוויר, או אחרות עמוקות יותר, כגון אבחון בעיית העברה. כמה סוכנויות לתיקון רכב מקצועיות נרשמות גם למאגרי מידע ספציפיים למותגים ולדגמי רכב שונים לביצוע תיקון הקודן. זה נשמע מפחיד, אבל עם מעט סבלנות לטפל באבחון הבסיסי, זה ייתן לך ידע שימושי על הרכב שלך ויאפשר ל- למנעולן הרכב לעשות את מה שהוא אמור לעשות, כלומר להדריך אותך בתהליך התיקון. המדריך של תיקון הקודן מכיל רשימה מקיפה של כלי אבחון ותיאור מפורט של כל אחד מהם. הערה: כדי לאבחן קוד עם קוד כוח, עליך לציין אותו במדריך. אם לחות משפיעה על אחד מערכי החיישנים הרבים, הקוד נוצר בדרך אחרת.

אתה יכול ללכת למוסך מורשה ולסרוק ולבטל את הקוד

אבל אבחון אמיתי דורש בדיקה יסודית של מערכת החשמל של הרכב וחלקים אחרים ויכול לגרום להחלפת חלקים רבים שלא לצורך טרם ביטול הקודן. כדי להבטיח שתיקון הרכב שלכם יתבצע בצורה הטובה ביותר עם הציוד וההכשרה המתאימים, חשוב למצוא מנעולן רכב שמבין בקודנים של רכב מוסמך ואמין שיאבחן אותו. על הבעלים לשאול את הסדנה שלהם אם הטכנאי קודנים או מנעולן קיבל את ההכשרה המתאימה ויש לו את הניסיון לתחזק כראוי רכב המצויד ב- OBD.

קוראי קוד וסורקי קוד מוטורי שווים לקנות אם אתה מומחה קודנית חובבני די מיומן שמבין איך המנוע עובד וכמה חשובה מערכת ה- OBD לרכב שלך.

קודנים לרכב OBD מתייחסים כמעט לזהים של קודי DTC

ולכן לעתים קרובות תשמעו אותם בשימוש להחלפה בכל ענף קודני  הרכב. קוד OBD מכונה לרוב "ODB II", שהוא סוג הקוד מאז 1996. קוד שמתחיל ב- "P0" הוא קוד כללי הנוגע לבעיות במערכת הכוח, ואילו קוד שמתחיל ב- P1 הוא ספק ספֵּצִיפִי. אין צורך שקורא אוטומטי פשוט יקפיד מה פירוש "קוד שגיאה" אלפא-נומרי.

קודן זה נמצא לרוב בשברולט וסובארו, אך גם במוצרי פורד, הונדה, טויוטה, ניסאן, מאזדה ועוד.

אם קודן הרכב שלך

הוא מדגם 1996 או חדש יותר, הוא יצויד במחשב OBD ויודלק כאשר הוא מזהה בעיה. שים לב למתאר של מילה אחר מילים והערה כאשר נוריות החיווי של המנוע נדלקות. נורות חיווי מנוע מציינות נוכחות או היעדרות של משאבת שמן, חיישן לחץ שמן, משאבת דלק או הזרקת דלק.

תקלה הנגרמת על ידי נורית קודן מהבהבת עלולה לגרום נזק חמור לרכיבי ניקוי גזי הפליטה

במיוחד לממירים זרזים, תוך זמן קצר. תיקון בזמן לאחר תקלה במנוע או פליטה יכול לעיתים קרובות למנוע נזק לטווח ארוך למנוע, משאבת הדלק או הזרקת הדלק. זה ימנע תיקונים יקרים יותר בכביש וגם ימנע כשלים במנוע ופליטה בעתיד.

דילוג לתוכן